Handla hos oss

Möbler, husgeråd och andra föremål som vi får in presenterar vi löpande här på hemsidan. Vissa annonser publicerar vi även på www.blocket.se/refurn. I våra butiker hittar du även en hel del saker – allt från prydnadsföremål och tavlor till skivor och böcker – som vi inte hunnit annonsera om på nätet. 

Om du tidigare har handlat av oss eller är en helt ny kund, VÄLKOMMEN, vi vill börja med att berätta att vårt bokningssystem nu har uppdaterats och effektiviserats. Vi vill att alla våra kunder få tillgång till så mycket av vårt utbud som möjligt och att populära varor inte blir liggande eller att två kunder bokar samma vara. 

Först till kvarn gäller alltid och populära varor försvinner snabbt, så för att vara säker på att en vara som du sett på hemsidan eller Blocket fortfarande är tillgänglig, rekommenderar vi att du köper online eller ringer innan du kommer till butiken. 

Just nu kan du inte handla online i Nyköping eller Lidingö, dessa butiker ansluts under våren 2017. 


KÖP ONLINE

Via vår betalfunktion kan du köpa varor direkt på hemsidan dygnet runt. Klicka på ”Köp nu” i annonsen och följ stegen för att köpa varan. Varan hämtar du sedan ut i butik på upphämtningsdatumet du har angivit. Bokningssystemet tillåter att du kan sätta upphämtningsdatum högst tre dagar framåt från köptillfället. Du kan också välja att få varan fraktad mot avgift för upphämtning i en annan butik. Läs mer under rubriken ”Frakt mellan butiker” nedan.

Om du behöver förlängt upphämtningsdatum – kontakta oss så kan vi oftast lösa det! Vid utebliven kundkontakt eller ”no-show” debiteras en lagringsavgift om 50kr inkl. moms per vara och dygn. En vecka från upphämtningsdatum utan kundkontakt resulterar i att köpet annulleras. Eventuell frakt och lagringsavgift debiteras men pengarna för varan återbetalas och varan bli åter tillgänglig för köp.


KÖP I BUTIK

Självklart är du alltid välkommen in i våra butiker, vi älskar att träffa våra kunder. I butikerna kan du hitta mycket saker som inte finns på hemsidan, som glas, koppar, porslin, lampor, husgeråd och leksaker. Det är ju även i butiken som du hämtar ut en vara som du har köpt online, vilket ibland innebär att möbler som står ute i butiken redan kan vara sålda. Vi i butiken är alltid glada att kunna hjälpa till att hitta vad det är du letar efter.

I butikerna har vi även hantverksprodukter om du planerar att renovera en möbel eller bara vill snygga till den lite. Butiken i Bergshamra har hantverkare som kan svara på frågor angående renoveringsprojekt eller som kan anlitas för renoveringsuppdrag, även på privata möbler. Läs mer om det under ”Renovering av möbler”.


RESERVATION/BOKNING VIA TELEFON

Om du är intresserad av en vara kan du ringa aktuell butik och vi kan ofta reservera varan åt dig dagen ut så att den inte blir såld när du är på väg till butiken. Butiker med onlinebokning håller inte varor mer än till arbetsdagens slut.


FRAKT MELLAN BUTIKER

I varje annons anges i vilken butik som aktuell vara finns. Mellan vissa butiker kan vi frakta varor åt dig mot en avgift. Du väljer frakt samtidigt som du köper varan på hemsidan. Avgift, upphämtningsdatum och plats framgår när du klickat på ”Köp nu” i annonsen. Om varan ska fraktas mellan butiker har du högst tre dagar på dig att hämta ut varan från det att den har levererats till önskad butik. Vill du ha varan hemtransporterad finns mer information under ”Hemleverans”.

OBS! Fraktavgift återbetalas inte, då det är en utförd tjänst. När varan har fraktats till en butik debiteras beloppet för frakten även om du bestämmer dig för att inte fullfölja köpet för varan. Du får givetvis tillbaka fraktavgiften om varan skulle ha skadats under transport, eller om varan inte hittas, något som ibland inträffar då vi hanterar mycket stora volymer med möbler.


HEMLEVERANS

Inom Stockholm kan vi i de flesta fall erbjuda hemtransport av varor som du handlar hos oss. Hör av dig till den butik där varan finns och uppge vad du vill ha levererat och till vilken adress så hjälper vi till. Pris från 620 kronor.

Hemtransport kan i vissa fall även erbjudas från Nyköping – kontakta butiken för mer information. Kontaktuppgifter här.


RENOVERING AV MÖBLER

Vill du ha en möbel lagad, ommålad eller omklädd? Skicka en bild på den aktuella möbeln och en kort beskrivning av vad du vill ha gjort till hantverk@refurn.se så återkommer någon av våra hantverkare med en kostnadsuppskattning. I vår verkstad i Bergshamra, som är centrum för denna verksamhet, kan vi även byta ut elen i äldre lampor och bygga om eller anpassa möbler helt efter dina behov.

Priset är 450 kronor/arbetstimme på möbler inköpta i någon av våra butiker (vid inköpstilfälle) och 550 kronor/arbetstimme för privata möbler. Eventuell materialkostnad tillkommer.

I dagsläget har vi tyvärr inte möjlighet att klä om soffor och fåtöljer men hänvisar gärna till bra tapetserare.


FAVORITER

Favoritfunktionen är till för dig som kund, för att du snabbt och lätt skall hitta tillbaka till en vara du har tittat på. Om en annan kund köper varan försvinner den ur din favoritlista, men om samma kund bestämmer sig för att annullera köpet kommer du återigen att se varan bland dina favoriter.


INTRESSEANMÄLAN

Om du är intresserad av en vara kan du klicka på ”Intresseanmälan” i aktuell annons. Detta ger dig på intet sätt förtur på en vara utan signalerar att du är intresserad och kommer att bli kontaktad av butikspersonal i mån av tid. Om du har frågor om en vara är det bättre att du ringer och pratar med personalen i butiken där varan finns. Denna funktion kommer att tas bort i samband med att alla butiker kommer att anslutas till onlinebokning/köp.


SKRÄDDARSYDDA LÖSNINGAR

Vill du köpa en större mängd möbler från Refurn och tycker att det känns krångligt att varorna finns i olika butiker? Kanske ska du utföra ett inredningsuppdrag eller behöver många stolar till en restaurang? Ring oss eller skicka ett e-mail till maria@refurn.se så skräddarsyr vi en lösning enligt dina önskemål.


BETALNING & SÄKERHET

Vi samarbetar med Nets, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via internet. Nets är certifierade av banker och kortinlösare till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av Nets och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Vi har därmed aldrig tillgång till din kortinformation och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Vid betalning online fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod. Vi accepterar betalning med VISA och MasterCard.


ÅNGERRÄTT & RETURER

Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du ångerrätt vid köp på vår webbplats. Du har ångerfrist i två veckor från det att du mottagit den köpta varan. Ångrar du dig när du redan tagit hem varan måste du själv lämna tillbaka den i oförändrat skick till butiken där du köpte varan mot uppvisande av kvitto.

När du handlar direkt i butik godkänner du varans befintliga skick på plats och kan alltså enligt Konsumentlagstiftningen inte återlämna den. Som undantag gör vi returer på elektronik och belysning som inte har funktionstestats om det visar sig att de inte fungerar, mot uppvisande av kvitto inom 7 dagar från köptillfället.


Lämna in hos oss

Har du möbler som du vill bli av med?

Via oss kan sådant som du inte längre behöver komma till användning för någon annan. Av erfarenhet vet vi att även sådant som du kanske aldrig trodde att någon skulle vilja ha kan få ett nytt liv.

Vi hämtar inte möbler hemma hos kunder, men tar emot på återvinningscentraler och i butik. Våra samarbetspartners har möjlighet att hämta större mängder så som flyttlass och dödsbon, kontakta butikspersonalen för mer information. I Stockholm finns vi på plats med insamlingscontainrar på återvinningscentralerna i Bromma, Roslagstull och Östberga på följande adresser:

Bromma Återvinningscentral
Linta gårdsväg 16 – 168 74 Bromma
Roslagstulls Återbruk
Cedersdalsgatan 7 – 113 47 Stockholm
Östberga Återvinningscentral
Bussens väg 2 – 122 43 Enskede

För information om anläggningarnas aktuella öppettider och tillgänglighet, kontakta Stockholm Vatten & Avfall.

Vi tar även emot saker direkt i våra butiker. Ring först aktuell butik och hör efter om vi har plats för tillfället eller skicka ett e-mail med foto och mått på varan till info@refurn.se.